You are here

IZVEŠTAJ O SPROVODJENJU UPPR-a

IZVEŠTAJ BR.1

nezavisnog stručnog lica o izvršenom nadzoru nad sporovođenjem UPPR dužnika IP PROSVETA ad Beograd

PERIOD NADZORA 01.10.-31.12.2016.

Na osnovu samostalno prikupljenih podataka i dokaza dostavljenih od strane dužnika IP PROSVETA ad iz Beograda,nezavisno stručno lice zaduženo za nadzor nad sprovođenjem UPPR obaveštava poverioce i sva zainteresovana treća lica o izvršenim obavezama dužnika po usvojenom planu reorganizacije za period 01.10.2016-31.12.2116..

Podaci o subjektu reorganizacije

Puno poslovno ime: IZDAVAČKO PREDUZEĆE PROSVETA AKCIONARSKO DRUŠTVO,BEOGRAD ( STARI GRAD)
- Skraćeno poslovni ime:IP PROSVETA AD BEOGRAD,PROSVETA PUBLISHER BELGRADE
- Adresa: Kneza Mihaila 12
- Matični broj: 07022107
- Poreski identifikacioni broj ( PIB ):100046507
- Registrovana delatnost: Izdavanje knjiga
- Šifra registrovane delatnosti: 5811

Podaci o Planu reorganizacije

- Nadležni sud: Privredni sud u Beogradu
- Broj predmeta: 5.Reo 26/2016
- Datum podnošenja plana reorganizacije: 03.11.2015. ( 30.03.2016.-podnet izmenjen i dopunjen )
- Datum usvajanja plana reorganizacije: 19.05.2016.
- Datum pravosnažnosti plana reorganizacije: 29.09.2016.
- Datum početka primene plana reorganizacije: 15 dana od dana pravosnažnosti 14.10.2016.

Podaci o nezavisnom stručnom licu zaduženom za praćenje sprovođenja Unapred pripremljenog plana reorganizacije:
Bojan Miletić
Sinđelićeva 11
Pančevo

I OPŠTE INFORMACIJE

Stečajni dužnik IP Prosveta ad Beograd, u svojstvu ovlašćenog predlagača podneo je dana 03.11.2015. godine predlog za pokretanje stečajnog postupka u skladu sa unapred pripremljenim planom reorganizacije.

Rešenjem Privrednog suda u Beogradu posl.br.5Reo 26/2015 od 13.11.2015.godine pokretnut je predhodni postupak radi ispitivanja ispunjenosti uslova za otvaranje stečajnog postupka nad IP Prosveta ad Beograd u skladu sa unapred pripremljenim planom reorganizacije.

UPPR stečajnog dužnika IP Prosveta ad Beograd usvojen je pred Privrednim sudom u Beogradu na ročištu održanom dana 19.05.2016. godine, a usvojenje je potvrđeno rešenjem Privrednog suda u Beogradu Posl.br.5 Reo 26/2015 od 19.05.2016. godine i glasi:

POTVRĐUJE SE usvajanje izmenjenog i dopunjenog unapred pripremljenog plana reorganizacije stečajnog dužnika IP „Prosveta“ a.d. Beograd, ul. Knez Mihajlova br. 12, matični broj: 07022107, PIB: 100046507 od 22.02.2016. godine, sa ispravkom tehničke greške koju je ovaj Sud prihvatio na ročištu za razmatranje predloga plana i glasanje od strane poverilaca održanom dana 19.05.2016. godine, i to u tački 20, stav 2,3 i 4 u okviru predloga članova organa upravljanja, koje sada glase: Direktor Dragan Milenković JMBG 1806948710062, sa mesečnom naknadom 43.000,00 dinara, Nebojša Nikolić JMBG 0902962910002, predsednik Odbora direktora sa mesečnom naknadom od 43.000,00 dinara, Predrag Petrović član Odbora direktora sa mesečnom naknadom od 43.000,00 dinara i u tački 21, stav 2, tako što se iza reči upravnik briše Danko Mimić iz Beograda JMBG 2608962170019, broj licence 155-1190 tako da sada glasi Bojan Miletić iz Pančeva JMBG 1510972860060, broj licence 155-1093, kao i stavu 4 iste tačke, tako što iza reči u iznosu od briše 450 evra, tako da sada glasi 400 evra (četiri stotine evra).

Rešenje o potvrđenom usvajanju unapred pripremljenog plana reorganizacije je steklo svojstvo pravosnažnosti 29.09.2016. godine - prologu

UPPR je počeo da se primenjuje 15 dana od dana pravosnažnosti, odnosno 14.10.2016.

II MERE I SREDSTVA ZA REALIZACIJU UPPR

Osnovni cilj unapred pripremljenog plana reorganizacije je stvaranje uslova za privatizaciju primenom modela prodaje kapitala pod najpovoljnijim uslovima uz konverziju potraživanja u kapital poverilaca.

Ovaj plan predstavlja sanacioni plan sa elementima prodaje dela imovine čime će se stvoriti pravno formalni uslovi za nesmetani kontinuitet delatnosti i povoljnije namirenje poverilaca.

Reorganizacijom dužnika realizovaće se povoljnije namirenje poverilaca.

Reorganizacija dužnika če se obaviti u periodu ne dužem od 18 meseci od dana primene plana primenom sledećih ključnih mera:

1. Namirenje poverilaca klase A ( I isplatni red ) isplatom pre početka primene plana
2. Namirenje poverilaca klase B ( II isplatni red ) isplatom pre početka primene plana
3. Namirenje poverilaca klase C ( neobezbeđeni ) u iznosu od 100% glavnog duga u periodu od 1 godine nakon isteka grejs periopda od 6 meseci kroz konverziju potraživanja na dan 31.12.2014. godine u kapital i isplatu preostale razlike.

Predviđeni izvori namirenja poverilaca po klasama su sledeći:

Klasa A i B - tekuće poslovanje i prodaja dela imovine

Klasa C - konverzija celokupnog iznosa na 31.12.2014. godine u kapital Društva i
ispalata razlike iz tekućeg poslovanja

Poverioci u klasi C namiruju se u iznosu od 100% duga i to na sledeći načina.

- konverzijom utvrđenog duga na dan 31.12.2014. godine u kapital
- isplatom preostalog iznosa, odnosno razlike utvrđenog duga na dan 30.09.2015. i
utvrđenog duga na dan 31.12.2014., i to:

Ukupan period reprograma: 18 meseci ( uključujući i grejs period )
Grace period: 6 meseci ( mirovanje glavnice uz plaćanje kamate )
Period otplate: 12 meseci
Kamata: U skladu sa članom 75. i 76. ZPPPA
Metod obračuna kamate: prost interesni račun od sto
Dospeće anuiteta: mesečno, plaćanje poslednjeg dana u mesecu za tekući mesec

Planom je planirana i prodaja dela nepokretne imovine – lokala na Kopaoniku, a radi namirenja dela poverilaca.

Početna prodajna cena navedene nepokretnosti u iznosu od 105.750 EUR je utvrđena procenom ovlašćenog procenjivača za potrebe postupka plana reorganizacije, predstavalja tržišnu vrednost i sastavni je deo UPPR.

Planom je predviđeno da se prodaja ove nepokretnosti realizuje javnom aukcijom, javnim oglašavanje u najmanje jednom visokotiražnom dnevnom listu na teritoriji Republike Srbije, najmanje jednom u tri meseca, a pod uslovima iz plana reorganizacije.

Početna cena svake aukcije je utvrđena planom reorganizacije, dok su licitacioni koraci utvrđeni u rasponu od 10%, počevši od početne cene za tu aukciju.

Planom je utvrđeno da se aukcija održi i ako učestvuje samo jedno lice-zainteresovani kupac, koji je ispunio uslove aukcije.

Za učestvovanje u aukciji predviđena je uplata depozita od 20% početne cene na poseban namenski račun.

Depozit za prvoplasirana tri kupca se zadržava do isplate kupoprodajne cene, dok se ostalim učesnicima na aukciji depozit vraća u roku od 5 radnih dana od dana održavanja aukcije.

Ukoliko se nepokretnost ne proda na prvoj aukciji, aukcija će biti ponovljena u predviđenom roku.

Aukcijski koraci prema planu:
_________________________

aukcijski korak prodajna cena
__________________________________________________________________________

prva aukcija procenjena tržišna cena

druga aukcija umanjena za 10% od predhodne

treća aukcija ista kao na predhodnoj

četvrta aukcija ista kao na predhodnoj

peta aukcija ista kao na prehodnoj

__________________________________________________________________________

UPPR u delu prodaje nepokretnosti je realizovan 27.10.2016. godine kada je zaključen ugovor o kupoprodaji lokala na Kopaoniku, površine 47m2, označen kao poseban deo L/17, ulaz 1, zgrada 1 na katastarskoj parceli 4/74, upisan u Listu nepokretnosti 2042 KO Kopaonik.

U skaldu sa definisanjem prodaje nepokretnosti u UPPR, sproveden je postupak prodaje.

Dana 07.10.2016. godine objavljen je oglas u dnevnom listu ~Danas~ sa dopunom od 08.10.2016. godine

Na osnovu objvljenog oglasa, a u skladu sa tačkom 6. usvojenog UPPR dana 18.10.2016. godine u prostorijama IP Prosveta ad Beograd održano je javno nadmetanje za prodaju nepokretnosti. Na javnom nadmetanju učestvovalo je 6 zainteresovanih lica. Najpovoljniji ponuđač je bio Euro Kop Group doo Raška koji je ponudio 116.325 EUR.

Kupac je platio ponuđenu cenu u dinarskoj prituvvrednosti po srednjem kursu NBS na dan uplate, i to:
 dana 17.10.2016. uplatio je 2.605.225,28 dinara
 dana 25.10.2016. uplatio je iznos od 11.726.159.60 dinara
pa su se stekli uslovi za zaključenje ugovora o kupoprodaji.

Iznos od 2.605.225,28 dinara je uplaćen na tekući raču IP Prosveta ad Beograd broj 180-1021210010619-09 koji se vodi kod Alpha Banke iz Beograda, a ostatak od 11.726.159,60 dinara je plaćen 25.10.2016. na tekući račun IP Prosvets ad Beograd broj 160-238573-23 koji se vodi kod Banca Intese. Sredstava su sa Banca Intese prebačena na Alpha Banku 27.10.2016. godine.

Ugovor je zaključen pred Osnovnim sudom u Raškoj, pod brojem OPU: 631/16 dana 27.10.2016. godine.

Deo sredstava od prodaje nepokretnosti je iskorišćen za plaćanje obaveza iz II isplatnog reda UPPR, odnosno za obaveze prema Ministarstvu finansija za PDV i poreze i doprinose za zarade u iznosu od 979.353,12 dinara i obaveze prema Gradskim upravama ( Stari Grad, Palilula, Vračar i Novi Beograd ) za obaveze po osnovu poreza na imovinu, komunalnih taksi, naknade za korišćenje gradskog građevinskogzemljišta i eko taksu u ukupnom iznosu od 625.542.93 dinara.

Na ovaj način su obaveze iz II isplatnog reda UPPR izmirene u celosti.

Obaveze su plaćene 01.11.2016., izvod 14 Alpha Banke ad.

U skladu sa UPPR obračunate su kamate poveriocima iz III isplatnog reda za period X-XII 2016. godine, ali do kraja 2016. nisu plaćene.

Obaveze iz I isplatrnog reda UPPR, kao i obaveze za zarade iz III isplatnog reda izmirene su pre početka primene UPPR, kao, što je prikazano u tabelama u prilogu.

U toku izveštajnog perioda izmirivane su tekuće obaveze, i to:

 zarade za 3 zaposlena radnika za septembar, oktoba r i novembar mesec 2016.
 naknade po ugovrima o delu za takođe za septembar, oktobar i novembar 2016.
 naknade članovims Odbora direktora za oktobar i novembar 2016. godine
 obaveza za PDV za III kvartal 2016. godine u iznosu od 314.000,00 dinara
 tekuće obaveze iz poslovanja – dobavljači za robu i usluge

Na dan 31.12.2016. stanje sredstava na računu kod Banca Intesi je 75.346,68 dinara, a na računu u Alpha Banci 9.622.808,94 dinara.

Ispunjenje obaveza iz UPPR-a privrednog društva IP PROSVETA AD BEOGRAD u posmatranom periodu, od 01.10.2016. god. do 31.12.2016. god. odvijalo se u svemu prema usvojenom planu osim isplate sredstava, preko prinudne naplate po rešenjima o izvršenju, Danku Miniću koji nije predviđen usvojenim UPPR-om, što nije greška i nepoštovanje plana od strane stečajnog dužnika i to sledeći iznosi:

Za Danka Mimića je skinuto sa računa

-110.862,00 predmet broj 00 645-II 106/16, izvod Alpha banke broj 25 od 29.12.2016.
-9. 940,00 po istom predmetu, izvod Alpha banke broj 25 od 29.12.2016.
-4.400,00 po istom predmetu za trošak prinudne naplate, izvod Alpha banke broj 25 od 29.12.2016.

-111.096,00 predmet broj 00 651 II 6/17, izvod Alpha banke broj 4 od 24.01.2017.
-5.940,00 po istom predmetu, izvod Alpha banke broj 4 od 24.01.2017.
-4.400,00 po istom predmetu za trošak prinudne naplate,izvod Alpha banke broj 4 od 24.01.2017.

Po izjavama zakonskog zastupnika IP PROSVETA AD BEOGRAD preduzete su zakonom propisane radnje kako bi se neosnovano naplaćena sredstva vratila na račun dužnika.

NAPOMENA UZ IZVEŠTAJ:
Ovaj izveštaj sačinjen je na osnovu podataka dobijenih od dužnika kao i na osnovu javno dostupnih podataka i ima za cilj da pruži informacije o sprovođenju Unapred pripremljenog plana reorganizacije. Autor ovog izveštaja ne snosi odgovornost za apsolutnu tačnost prikazanih podataka. Autor ovog izvešt ja ne snosi odgovornost za preduzete aktivnosti dužnika.

Nezavisno stručno lice zaduženo
za praćenje sprovođenja UPPR-a

_________________________
Bojan Miletić

]